Tuesday, November 8, 2011

Imam Muda VS Ustazah Pilihan

Imam Muda
Imam muda merupakan satu rancangan realiti bertemakan islamik yang disajikan kepada penonton melalui saluran Astro Oasis.

VS

Ustazah Pilihan
Ustazah Pilihan ialah sebuah program realiti terbaru dari Astro Oasis yang memaparkan pencarian Muslimah-muslimah yang boleh dibentuk untuk menjadi seorang Ikon Muslimah yang sejati.

In my opinion, Imam Muda mmg sgt berbaloi diadakan. Mmg patut ada sebab pimimpin kita sebagai umat islam adalah sesorang lelaki. Memang patut kita mencari pelapis2 imam untuk masa depan kita. Begitu juga untuk ustazah. Tetapi, yg kurang berkenan bila mencari ustazah diheboh-hebohkan. Bukankah suara wanita itu aurat? So, bila dh masuk ustazah pilihan, satu malaysia dgr suara mereka. Begitu juga dgn rancangan Akademi Al-Quran. Suara wanita dipendengarkan seluruh Malaysia. Jadi, apa yang islamiknya? 

Back to our topik. Ustazah Pilihan ni dh macam agensi cari jodoh pun ade. Semua org tgk. Peserta2 ustazah pilihan pun mulalah buat perkara-perkara yang baik. Persoalan disini, adakah mereka benar2 ikhlas buat kebaikkan ataupun buat kebaikkan sebab nak menang pertandingan rncangan tersebut? haaaa. itu jd persoalan. Tetapi kita manusia biasa. Tak boleh mpertikaikan keikhlasan seseorang. 



p/s-ni hanyala kata2. Bukan nak salahkan mana2 pihak. Jgn attack saya ok. PEACE NO WAR ;)

No comments: