Monday, November 22, 2010

Perpisahan

Perpisahan itu selalu terjadi
Kepada insan yang bercinta
Sungguh sedihnya rasa
Apabila ianya terjadi
-Yusry, Perpisahan terasing
Ade tak org yg bahagia or gembira apabila wujudnya perpisahan antara kite dan org yg kita syg? (i mean in relationship) Memang sedih bile berpisah and bertambah sedih bila kita yang ditinggalkan oleh org yg masih kita sayang.
Mane satu yg lagi sedih? Perpisahan disebabkan penceraian ataupun perpisahan disebabkan kematian? 2 2 pun perit kan? Dulu, I think perpisahan kematian lgi baik dr perpisahan penceraian. Sebabnya klau mati, kite tau org tu akan pergi selamanya. dan tidak akan pulang tp klau cerai, kita akan sakit hati bile tau die bahagia bersama org lain sedangkan kite masih lg keseorangan. But now, bile umur dh meningkat.. ttbe terfikir sekali lagi. sepatutnya org yg perpisahan disbbkan penceraian kenala bersyukur sb kita masih tau bahawa die masih kuat, masih sihat, masih dpt menikmati kehidupan di dunia. Jikalau org yg kite syg tu meninggal, kita lgi terseksa sb kita mmg x akan jmpe sampai bila2. Bila rindu, hanya surah al-fatiha and yassin je yg boleh kite sampaikan.
Sesiapa yang tengah hangat bercinta itu, harap berhati hati. Kita nak bercinta tak bersalah. Cuma kita kene kuatkan diri sb dlm alam pencintaan ade turun naiknya. Klau berani bercinta, berani jugakla terima risiko. Kalau kita ditinggalkan suatu hari nnti oleh pasangan kita, hanya tuhan saja tau keperitannya. sengsara. Walaupun kite bercerita tentang kesedihan kita seramai 1juta orang, x semestinya kita boleh dpt kan bekas kekasih kita tu.
For those yg sedang kesedihan atau kekecewaan, pls jgn trlalu sedih. Menangis la sepuas puas hati supaya dpt buang segala kekecewaan tu. Jgnla kite fikir atau kenangkan nasib ini. Kita fikirkan masa dpn. Try fikir positive. Semua yg berlaku ade hikmahnya. Insyallah kita akan jmpe someone yg much more better than him. And, jgn salah kan diri kita kerana bercinta sb hati dan perasaan mmg akan wujud setiap manusia. Mmg dh jadi lumrah kehidupan. Kita ambikla nasib kite sebagai pengalaman hidup. Insyallah, kita akan tenang. Ubat yg plg berkesan utk perpisahan adalah MASA! masa yg akan mengubat luka org yg putus cinta...

4 comments:

Nurfatin Liyana said...

spt keratan akhbar ! menarekk =)

Ausz Alimin said...

yeke? bleh jd reporter x? ;)

Nurfatin Liyana said...

sgt layak! sila daftar diri =)

Nur Bazilah said...

nice~ =)